Sündmused (PRÕM)
Kokkuvõte PRÕMi tegevuse 8.5 arendusseminarist
27. oktoobril 2016 Tartus toimunud PRÕMi arendusseminaril osalesid Tartu ja Tallinna Ülikooli, Haridus- ja Teadusministeeriumi ning SA Innove esindajad. Kohtumise eesmärgiks oli PRÕMi 2016. aasta tegvuste kokkuvõte ja 2017. aasta planeeritavate tegevuste arutelu.
- Tartu Ülikooli esindaja Maris Pärt ja Tallinna Ülikooli esindaja Maris Saagpakk tegid kokkuvõtte käesoleva aasta tegevuskavade täitmisest ning andsid ülevaate 2017. aasta prognoositavatest tegevustest.
- Tartu Ülikooli õpetajakoolituse praktikate peaspetsialist Maris Pärt rääkis tugiisiku rollist praktikaperioodil.
- Tallinna Ülikooli õpetajahariduse projektijuht ja analüütik Kirsti Rumma tutvustas osalejatele e-Didaktikumi kasutamise võimalusi praktikaarendusel.
- Karin Ruul Haridus- ja Teadusministeeriumist andis tagasisidet PRÕMi muudatusettepanekute kohta, mis esitati käesoleva aasta augustis, samuti rääkis ta ministeeriumi ootustest ülikoolidele seoses PRÕMi tegevuste planeerimisega.
- SA Innove esindaja Helna-Karu Baher andis ülevaate 2017. aastaks planeeritavatest kesksetest tegevustest seoses PRÕMi tegevusega 8.5.
Täiendav info: Maris Pärt, õpetajakoolituse praktikate peaspetsialist (maris.part [ät] ut.ee, tel 737 6478)
Tartu Ülikooli praktikakogukond kogunes suvekoolis
22. ja 23. augustil toimus Pikajärvel Cantervilla lossis TÜ praktikakogukonna kahepäevane suvekool, kus osales 41 TÜ partnerkooli õpetajat ja koolijuhti.
Õpetajad said kuulata ettekandeid ja osaleda praktilistes töötubades. Ettekannetega esinesid nii noored alustavad õpetajad, üldhariduskoolide tegevõpetajad kui ka ülikooli õppejõud.
Esimest päeva alustasid kaks tulevast kolleegi - kunstiõpetaja Helen Bunder ja matemaatika-informaatikaõpetaja Kerri Gertrud Vestberg, kes jagasid oma praktikakogemusi tudengina ja rääkisid ootustest, mis uue tööga kaasnevad.
Hene Binsol andis Hiie kooli kogemuste baasil ülevaate HEV laste koolis käimise võimalustest ja vajadustest. Ühtlasi jagas ta ka soovitusi, millele tähelepanu pöörata, kui klassis on erivajadusega laps ning kuhu nii õpetaja kui ka lapsevanem võiks abi saamiseks pöörduda.
Miina Härma Gümnaasiumi õpetajad Terje Hallik ja Maie Kuusk tutvustasid rahvusvahelise õppe IB filosoofiat ning tegid kuulajatega koos läbi mitmeid vahvaid praktilisi tegevusi, mida uue õppeaasta ideevaramusse paigutada. Kogemus oli kõnekas ja motiveeris õpetajaid ümber mõtestama mõistet lõimimine ning ühtlasi andis palju ideid, kuidas anda suurem vastutus õppimise osas õpilasele ning kuidas kaasata õppimisprotsessi enam vanemaid. Esimese päeva lõpetas elamuste rohke ekskursioon Cantervilla lossis.
Teisel päeval oli Tartu Ülikooli õppejõu Kadri Uguri koolitus praktikajuhendamisest. Räägiti ja mängiti läbi nii lihtsaid kui ka raskeid olukordi. Kadri Ugur pani südamele, et õpetamine ongi vahetu suhtlemine ning sellega kaasneb pidev kohanemine. Ühekski olukorraks ei saa end lõplikult ette valmistada – pole olemas valmis ainuõigeid ja -valesid viise olukorrale reageerimiseks. Kogu pühendumise juures, mida õpetajad pakuvad, ei tohiks ära unustada ka oma pere, sõpru ja hobisid, et saaksid inimesena olla terviklik.
Kohalolijate soovidest jäi kõlama, et tulevikus tahetakse meeleldi kuulda jätkuvalt teiste haridusasutuste kogemusi õppemetoodikate rakendamisest, lasteaedade kogemustest ning sooviti ka praktilisi koolitusi mentorõpetajatele.
Suvekool oli ESF programmi "Praktikasüsteemi arendamine kutse- ja kõrghariduses sh õpetajakoolituse koolituspraktika ja Kutsehariduse maine tõstmine, õpipoisiõppe laiendamine“ (PRÕM) Tegevuse 8.5 "Õpetajakoolituse praktika arendamine" raames kavandatud tegevus.
Lisainfo: Maris Pärt, õpetajakoolituse praktikate peaspetsialist, kontakt: maris.part [ät] ut.ee ()