Suurseminar 2020
Pedagogicumi suurseminar 2020
11.-12. mail 2020 toimub projekti „Tartu Ülikooli õpetajahariduse kompetentsikeskuse Pedagogicum teadus- ja arendusvõimekuse tõstmine“ veebiseminar.
- Projekti tegevuste juhid annavad ülevaate asjade edenemisest.
- Paralleelsessioonides tutvustatakse projekti raames loodavaid sekkumisi.
Palume osalemiseks registreeruda, et saaksime paremini valmistuda: https://doodle.com/poll/zd293nr8fb57rzdk
11. mai |
Teema |
Esinejad |
KÕIK KOOS
|
Sissejuhatus ja ülevaade projekti erinevate tegevuste kulgemisest
|
Margus Pedaste, Äli Leijen, Evelyn Kiive, Krista Uibu, Katri Lamesoo, Mario Mäeots, Miia Rannikmäe |
13.00-14.30 |
P 4.2 Õpilaste sisemise motivatsiooni tõstmine kehalise kasvatuse ja kunstiainete valdkonnas Lühiülevaade sekkumistest, koolitustest ja teadustegevusest. Loodava teenusepaketi eesmärk on pakkuda kehalise kasvatuse ja kunstiainete valdkonna õpetajatele teadmisi, kuidas tõhusama suhtlemiskäitumise kaudu toetada õpilaste sisemist õpimotivatsiooni. |
Henri Tilga, Andre Koka, Irja Vaas |
P 4.1 Täiendkoolitused humanitaar- ja sotsiaalainete õpetajatele NÕK rakendamisest |
Olga Schihalejev |
|
15.00-16.30 |
P 5.1, P 5.4 Muutuste omaksvõtmise mõõtmise vahend koolidele. Tutvustatakse erinevatest mõõtmisvahenditest kombineeritud ja valideeritud komplekti, mis võimaldab mõõta muutuse omaksvõtu faase ning üldist valmisolekut või vastupanu muutustega kaasaminekul. |
Katri Lamesoo, Mari-Liis Parts, Silver Sillak
|
P 5.2, P 5.3 Kuidas ühendada jõud, et toetada koole ja lasteaedu terviklikult haridusuuenduse suunas liikumisel? Paljude koolide ja lasteaedade juhid pöörduvad meie poole sooviga teha koostööd või tellida koolitust, kuid tihti puudub neil terviklik ülevaade nii omaenda asutuse olukorrast kui arenguvajadustest. Oleme töötanud välja tööriistad, mis võimaldavad koolidel ja lasteaedadel hinnata enda asutuse arengut terviklikult haridusuuenduse perspektiivist, tuvastada konkreetsed probleemkohad ja valida just neile sobivad sekkumised. Kuna haridusuuenduskeskus üksi ei suuda pakkuda kõiki vajaminevaid sekkumisi, soovime arutleda, kas ja kuidas teha laiemat koostööd, et toetada koole ja lasteaedu terviklikult haridusuuenduse suunas liikumisel. |
Katri Lamesoo, Silver Sillak
|
|
P 5.4 STEAM-lõimingut toetavate õpiringide loomise koolituspakett - võimalused lõimitud õppe juurutamiseks üldhariduskoolis. Ülevaade koolitusprogrammi põhimõtetest, potentsiaalist ja kitsaskohtadest, arutelu ja ettepanekud, järgmised sammud paketi arenduses (koostööpartnerite kaasamine jm). |
Katri Lamesoo, Mari-Liis Parts, Silver Sillak
|
|
P 4.8 Laste üldise lugemisoskuse ja tekstimõistmise arendamine sekkumiste teel Anname ülevaate, milliseid lugemis- ja tekstimõistmise strateegiaid kasutada laste tekstimõistmise arendamiseks erinevatel kognitiivsetel tasanditel. Toome näiteid sekkumiskavadest ning sellest, kuidas tekstimõistmise strateegiaid kasutada. |
Triinu Kärbla, Krista Uibu |
|
12. mai |
Teema |
Esinejad |
10.00 – 11.30 |
P 1.1 Facing uncertainty and developing openness An overview of the 4 interventions (2 for high school students, 2 for adult learners). |
Emanuele Bardone, Aet Raudsep |
P 1.2 Õpioskuste kujundamine digirikkas keskkonnas Lasteaiale ja kõigile kooliastmetele loodavad tegevuspaketid õpioskuste (eelkõige metakognitiivsete õpioskuste) õpetamiseks. |
Katrin Saks |
|
12.30-14.00 |
P 2.5 Kaasava hariduse rakendamise toetuspakett põhikoolidele ja lasteaedadele |
Evelyn Kiive |
P 1.4 ”Koostöö õpiringides” paketid Tutvustame õpetajate koolituspakettide hetkeseisu ja proovime läbi mõne selleks sobiva õpiringi meetodi. |
Maria Jürimäe |
|
14.30-16.00
|
P 4.7 Õpivara analüüsimine ja hindamine alushariduses ja algkoolis Tutvustame lasteaias ja algkoolis kasutatava õppevara valiku kriteeriume. Eesmärk on süvendada lasteaia- ja klassiõpetajate teadmisi ja oskusi analüüsimaks ja hindamaks iseseisvalt õppevara ning toetamaks laste õppimist. |
Krista Uibu, Merle Taimalu |
P 1.3 Kultuuritundlikku õpetamist toetavad õpiringid Eesmärk on anda ülevaade kultuuritundlikku õpetamist toetavate õpiringide lähenemisest ning õpiringide kavandatud sisust. |
Laura Kirss, Sandra Järv |
|
KÕIK KOOS 16.15-16.30 |
Kokkuvõte ja edasised sammud |
Modereerib kompetentsikeskuse projekti juht Margus Pedaste |