Tekstimõistmise toetamine lasteaias ja esimeses kooliastmes
Eesmärk: süvendada õpetajate teadmisi ja praktilisi oskusi tekstimõistmise arendamisest erinevatel kognitiivsetel tasanditel lasteaias ja põhikooli esimese kooliastmes.
Sekkumine koosneb viiest moodulist:
- 1. moodulis tutvustatakse lastele tekstimõistmise strateegiaid;
- 2.–4. moodul sisaldab tekstimõistmise strateegiate kasutamist eri liiki tekstidega.
- 5. moodul hõlmab sekkumise mõju hindamist tekstimõistmisele.
- Sekkumise refleksioon
Rakendamise eeltingimus on õpetaja enda valmisolek ja teadlikkus lugemisoskuse ja sügavama tekstimõistmise arendamise olulisusest ja selle toetamise vajalikkusest.
Väljundid
1) omab ülevaadet erinevatest lugemise ning suulise ja kirjaliku teksti mõistmise arendamise strateegiatest;
2) oskab rakendada erinevaid tekstimõistmise strateegiaid vastavalt lasteaias ja põhikooli esimeses astmes.
Koolituse läbimiseks on vajalik osaleda auditoorses õppetöös, viia läbi sekkumine oma lasteaias või koolis ning ja täita ülesandeid Moodle’i keskkonnas.
Kogumaht 64 tundi, millest auditoorset 16 ja iseseisvat 48 tundi Moodle’i toel koos kõigi õppematerjalidega.
Kontaktisik: Krista Uibu (krista.uibu [ät] ut.ee). Meeskonda kuuluvad Triinu Kärbla (Tartu Ülikooli haridusteaduste doktorant) ja Krista Uibu (PhD, algõpetuse professor)
Paketi maksumus koos maksude ja üldkululõivuga: 500 eurot/osaleja (minimaalselt 20 osalejat).
Kirjandus
Kärbla, T., Uibu, K., & Männamaa, M. Promoting students’ vocabulary and text comprehension skills by explicit comprehension strategy teaching. European Journal of Psychology of Education. [Submitted].