Õpivara hindamine alushariduses ja põhikoolis
Eesmärk on süvendada lasteaia- ja klassiõpetajate teadmisi ja oskusi, analüüsimaks ja hindamaks iseseisvalt õpivara, mis toetaks õpilaste õppimist.
Koolituspäeval (8 t) antakse teoreetiline ülevaade õpivarast, käsitletakse õpivara mõistet ja tutvustatakse õpivara valiku põhimõtteid ja eri mudelid õpivara hindamiseks
analüüsitakse eri liiki õpivara (tööraamatuid ja -lehti, õpikuid), õpivara eesmärke, kasutades hindamisel eri mudeleid ja kvaliteedikriteeriume.
Koolituspäevale järgneb töö Moodle’i keskkonnas (16 t): õpetajad koostavad ise õpivara, mida analüüsivad õpikodades rühmatöö vormis koos kolleegidega ning hindavad vastastikku selle kvaliteeti ning kirjutavad analüüsi.
Refleksiooniseminar (6 t) tagasiside ja arutlemise eesmärgil.
Rakendamise eeltingimus on õpetaja soov ja valmisolek kasutada oma igapäevatöös kvaliteetset õpivara, mis toetaks lapse mitmekülgset arengut.
Koolituse läbinud õpetaja
1) on teadlik, millistele kriteeriumidele vastab kvaliteetne õpivara;
2) oskab analüüsida lasteaia ja/või põhikooli I-II kooliastme õpivara ja selle eesmärke, lähtudes erinevatest kvaliteedikriteeriumidest;
3) hindab iseenda ja/või oma kolleegi poolt koostatud õpivara meekonna poolt välja töötatud kontroll-lehe alusel.
Koolituse läbimiseks on vajalik osaleda auditoorses õppetöös, täita ülesanne Moodle’i õpikojas ning valmistada refleksiooniseminariks ette kirjalik analüüs iseenda või enda poolt lasteaias/koolis kasutatava õpivara kohta.
Kogumaht on 30 tundi, millest auditoorset tööd 14 ja iseseisvat 16 tundi Moodle’i toel koos kõigi õppematerjalidega.
Kontaktisik: Krista Uibu (krista.uibu [ät] ut.ee)
Meeskonda kuuluvad Heily Leola (Tartu Ülikooli haridusteaduste doktorant), Krista Uibu (PhD, algõpetuse professor), Merle Taimalu (PhD, alushariduse dotsent)
Paketi maksumus koos maksude ja üldkululõivuga 250 eurot/osaleja, rühma suurus vähemalt 20 osalejat.