Õpilase sisemine motivatsioon oskus- ja kunstiainetes
Paketi eesmärk on pakkuda kehalise kasvatuse ja kunstiainete valdkonna õpetajatele teadmisi, kuidas läbi enda interpersonaalse käitumise tõhustamise suunata oma õpilasi tegevuse osas kogema sisemist õpimotivatsiooni.
Pakett koosneb ühest koolituspäevast, mis sisaldab nelja pooleteisetunnist sessiooni ja sellele järgnevast neljanädalasest veebikursusest. Koolituspäeva esimesed kaks sessiooni on teoreetilised, kus antakse osalejatele ülevaade kaasaegsetest motivatsiooniteooriatest, tutvustatakse õpetaja interpersonaalse käitumise dimensioone ning nende seoseid õpilaste psühholoogiliste baasvajaduste ja õpimotivatsiooniga. Koolituspäeva kaks viimast sessiooni on praktilised, kus osalejatel on võimalik kogeda ja seejärel ise läbi viia selliseid tunniosasid, kus on tähelepanu pööratud õppurite motivatsiooni mõjutamisele. Neljanädalase veebikursuse raames kinnistatakse õpitud teadmisi tuginedes videoloengutele, lugemismaterjalidele ja erinevatele ülesannetele, mida tagasisidestavad kursuse korraldajad.
Rakendamise eeltingimused: kooli valmisolek seoses õpetajate koolitusel osalemisega ja seoses õpilastelt andmete kogumisega (andmeid kogutakse koolituse efektiivsuse hindamiseks ja tagasiside andmiseks).
Väljundid: õpetaja oskab enda käitumisega toetada õpilaste psühholoogilisi baasvajadusi ja seeläbi sisemise õpimotivatsiooni kujunemist, õpilaste sisemine õpimotivatsioon tunnis on oluliselt kõrgem võrreldes varasemaga.
Maht: üks koolituspäev (4 x 1,5 tundi) ja neljanädalane veebikursus, mille maht on 26 tundi.
Kontaktisik: Henri Tilga (henri.tilga [ät] ut.ee)
Meeskond:
Henri Tilga (kehaline kasvatus)
Andre Koka (kehaline kasvatus)
Hanna Kalajas-Tilga (kehaline kasvatus)
Keret Altpere (kunstiained)
Piret Viirpalu (kunstiained)
Irja Vaas (kunstiained)
Paketi maksumus on 600€ (100€ koolitaja kohta) + käibemaks. Paketti saab tellida eraldi ainult kas kehalise kasvatuse õpetajatele või kunstiainete õpetajatele. Eraldi tellides on paketi maksumus 300€ (100€ koolitaja kohta) + käibemaks.
Paketi alusel on toimunud 6 erinevat koolitust (sh. 2 veebikoolitust). Koolitatud on rohkem kui 250 õpetajat üle Eesti.
Kirjandus
Tilga, H., Kalajas-Tilga, H., Hein, V., Raudsepp, L., & Koka, A. (2020). How teachers’ controlling behaviour can ruin students’ intrinsic motivation in a physical education lesson: Test of a conditional process model. International Journal of Sport Psychology, 50. doi:10.7352/IJSP.2019.50.
Tilga, H., Kalajas-Tilga, H., Hein, V., Raudsepp, L., & Koka, A. (2020). 15-Month Follow-Up Data on the Web-Based Autonomy-Supportive Intervention Program for PE Teachers. Perceptual and Motor Skills, 127(1), 5–7. doi:10.1177/0031512519870914
Tilga, H., Hein, V., & Koka, A. (2019). Effects of a web-based intervention for PE teachers on students’ perceptions of teacher behaviors, psychological needs and intrinsic motivation. Perceptual and Motor Skills, 126(3). doi:10.1177/0031512519840150
Tilga, H., Hein, V., Koka, A., & Hagger, M. S. (2019). How physical education teachers’ interpersonal behaviour is related to students’ health-related quality of life. Scandinavian Journal of Educational Research. Advance online publication. doi:10.1080/00313831.2019.1595718
Tilga, H., Hein, V., Koka, A., Hamilton, K., & Hagger, M. S. (2019). The role of teachers’ controlling behaviour in physical education on adolescents’ health-related quality of life: Test of a conditional process model*. Educational Psychology, 39(7), 862–880. doi:10.1080/01443410.2018.1546830
Tilga, H., Hein, V., & Koka, A. (2017). Measuring the perception of the teachers’ autonomy-supportive behaviour in physical education: Development and initial validation of a multidimensional instrument. Measurement in Physical Education and Exercise Science, 4 (21), 244−255. doi:10.1080/1091367X.2017.1354296.