Muutuste omaksvõtmise mõõtmisvahend
Muutuse omaksvõtmise mõõtmise vahend haridusasutustele võimaldab uurida ja ajas jälgida haridusasutuses sisse viidava muutuse omaksvõtmist õpetajate poolt.
Lisaks muutuste kaardistamise teenusele, on võimalik tellida juurde või eraldi küsimuste komplekt, mis kaardistab kooli/lasteaia vms kui organisatsiooni üldist avatust vs vastupanu muutustele.
Rakendamise eeltingimused: asutuses peab olema käsil mõne muudatuse sisseviimine. Asutuse juht ise vastutab õpetajate vastamisaktiivsuse eest.
Väljundid: asutuse juhtkond saab teada, mis faasis tema töötajad muutuse sisseviimisel parajasti asuvad; vastavalt sellele anname juhendeid sekkumisteks. Tulemus esitatakse raportina.
Kontaktisik: Katri Lamesoo, katri.lamesoo [ät] ut.ee
Ühekordse mõõtmise hind asutuse kohta 3000 eurot. Sisaldab mõõtmisjärgset raportit (visuaalne tulemuste esitamine lühikeste kirjeldustega iga faasi kohta + soovitused). Kui tellijaks peaks olema mitu kooli korraga, saab kehtestada erihinna.
Tegu on juba 70ndatel USA’s väljatöötatud ja tänaseks laialdaselt valideeritud küsimustikuga. Muutuste rakendumise mõõtvahendi kohta on inglisekeelsena saadaval tutvustav video https://www.youtube.com/watch?v=hPjp-LPFS6s
Kirjandus
George, A. A., Hall, G. E., & Stiegelbauer, S. M. (2006). Measuring implementation in schools: The Stages of Concern Questionnaire. Austin, TX: SEDL.
Holt, D. T., Armenakis, A. A., Feild, H. S., & Harris, S. G. (2007). Readiness for Organizational Change: The Systematic Development of a Scale. Journal of Applied Behavioral Science, 43(2), 232–255.
Oreg, S., (2003), Resistance to change: Developing an individual differences measure. Journal of Applied Psychology, 88(4), 680-693.