Haridusuuenduse hindamise pakett
Nüüdisaegse õpikäsituse mudelil ja uuematel haridusinnovatsiooni teooriatel põhinev komplekt sisehindamise ja muutuste juhtimise vahendeid haridusasutustele, mis võimaldavad määrata asutuse innovaatilisuse taseme eri valdkondades, tuvastada arenguvajaduse(d) ja kavandada edasist arengut.
Pakett koosneb
- ankeetküsimustikust, mida on võimalik asutuse juhil, juhtkonna liikmel või õpetajal iseseisvalt täita,
- juhendist, mille alusel saab soovi korral viia läbi põhjalikumat sisehindamisprotsessi koos ülikoolipoolse nõustajaga ja 3) juhendist, mille alusel saab soovi korral koostada uue arengukava või muu muutuse kava koos ülikoolipoolse nõustajaga.
Pakett sobib haridusasutustele, kes on väljendanud soovi selgitada välja oma arengutaset ja -potentsiaali.
Paketi rakendamise tulemusena saab haridusasutus teada oma arenguvajaduse(d) ja soovi korral algatada sellest lähtuvalt valitud muutuse kavandamise ja elluviimise protsessi. Tulemused esitatakse kas ankeetküsimustiku vastustena visualiseeritud kujul või põhjalikuma analüüsiraportina (ca 10 lk). Haridusasutuse soovi korral koostatakse seejärel uus arengukava või muu muutuse kava, milles seatud eesmärkide saavutamist hinnatakse paketis 5.1 kirjeldatud muutuse omaksvõtmise mõõtmise vahendiga.
Küsimustiku täitmine võtab 10-15 minutit, sisehindamisprotsess tavaliselt pool kuni üks päeva, sisehindamise tulemuste analüüsimine kuni üks nädal, uue arengukava või muutuse kava koostamine üks päev kuni nädal (mitte järjestikuste päevadena), arengukava või muutuse kava elluviimine minimaalselt üks õppeaasta.
Kontaktisik: Katri Lamesoo, katri.lamesoo [ät] ut.ee
Paketti on testitud Jüri Gümnaasiumi sisehindamisprotsessi käigus ja selle alusel on koostatud analüüsiraport Jüri Gümnaasiumile.
Kirjandus
Haridus- ja Teadusministeerium, Tartu Ülikool (2018). Arengukava koostamise põhimõtted ja meetodid. Tartu.
Haridus- ja Teadusministeerium, Tallinna Ülikool (2018). Sisehindamine – tõenduspõhine koolijuhtimine. Tallinn.
Haridus- ja Teadusministeerium, Tallinna Ülikool & Tartu Ülikool. (2017). Õpikäsitusest ja selle muutumisest. Elukestva õppe strateegia 2020 1. eesmärgi selgituseks. Paide, Tallinn, Tartu.
OECD (2013). Leadership for 21st Century Learning. Paris: OECD Publishing.
OECD (2017). The OECD Handbook for Innovative Learning Environments. Paris: OECD Publishing.
OECD (2019). Measuring Innovation in Education 2019: What Has Changed in the Classroom?. Paris: OECD Publishing.