Innovatsioonikoolide valimisest
Kandideerimisprotsess
Tartu Ülikooli innovatsioonikooliks võisid kandideerida kõik erinevat tüüpi haridusasutused (nii lasteaiad, algkoolid, põhikoolid, gümnaasiumid, erivajadustega õppijate koolid, kutsekoolid, huvikoolid), kes vastasid innovatsioonikooli kontseptsioonile. Konkursi tähtaeg oli 23. märts 2013, konkursile laekus 110 avaldust, mille hulgast valiti välja 23 innovatsioonikooli ja 34 innovatsioonisõpra.
Ootused innovatsioonikoolile
- soov ülikooliga tihedat koostööd teha ning sellest lähtudes ise areneda;
- soov pakkuda tuge Tartu Ülikoolile ja laiemalt kogu Eesti õpetajahariduse edendamiseks;
- uuendusmeelne juhtkond ja piisav hulk ühe või mitme valdkonna õpetajaid, kes tahavad saavutada õpetaja-õppejõu kvalifikatsiooni (sh õpetajad, kes sobivad mentorõpetajaks);
- hästi toimiv tugisüsteem;
- avatus uuendustele ja valmisolek neid ise luua;
- pakutakse võimalust vaadelda ja arendada koolis toimuvaid tegevusi;
- luuakse võimalus võtta aastaringselt (vastavalt kokkuleppele) vastu üliõpilasi ja kindlustada neile mentorõpetajad või teha teadus- ja arenduskoostööd;
- soovitakse osaleda tegevõpetajate täiendusõppes;
- tahetakse arendada haridusasutuse meeskonda vastavalt innovatsioonikoolist lähtuvatele vajadustele;
- tuntakse vajadust panustada õpetajahariduse õppe-, teadus- ja arendustöösse ning osaleda seonduvates uuringutes.
Innovatsioonikoolide valikukriteeriumid
- soov (sh soov areneda ja rakendada oma tugevusi väljaspool kooli)
- vastavus kontseptsioonile
- ülikooli ja Eesti vajadused
- konkreetsed kokkulepped (rollid, vajadusel külastus)
- edaspidi kogukonnapõhine arengut toetav hindamine (kvaliteedikindlustus).